1 Haziran 2009 Pazartesi

Bir Haksız Terfi Hikayesi



Her yönetici gibi yoğunken, odama giren bir memur bana; -" Efendim siz, birlikte çalıştığım arkadaşlarımdan birini terfi ettirdiniz. Yaş ve kıdem bakımından aramızda hiçbir fark yok. Öğrenimimiz de aynı. O benden daha yakışıklı da değil. Beni hala terfi ettirmiyorsunuz. " dedi. Ben ise dalgınlık halinde mırıldandım : -" Sokakta gürültü var. Duyuyor musunuz ? Nedir acaba? -" " Gidip sorayım efendim " diye cevap verdi memur sıkkın bir şekilde.Biraz sonra döndü. -" Bir arabaymış efendim ..." -" Yükü neymiş? " diye sordum.- " Gidip bakayım efendim ... " Biraz sonra döndü. -" Arabanın yükü bir sürü çuval efendim."- " Çuvallarda ne varmış?" -" Gidip bakayım efendim." Biraz sonra döndü. -" Çuvallarda çimento varmış efendim..."- " Nereye gidiyormuş bu araba? "- " Gidip bakayım efendim. " Biraz sonra dönüp cevap verdi.- " X ve Y inşaat şirketinin şantiyesine gidiyormuş efendim ..." -" Çok güzel... " dedim. -" Şimdi bana terfi eden arkadaşınızı çağırır mısınız lütfen ? Hani haksız yere terfi eden arkadaşınızı ... " Gitti ,çağırdı.Haksız yere terfi ettirmiş olduğumu söylediği ,o memur geldi. Ben mırıldandım: -" Sokakta bir takım gürültüler oluyor, nedir acaba? " -" Gidip bakayım efendim. " Döndüğü zaman şöyle cevap verdi:- " Kırk çuval portland çimentosu yüklü araba. Çimentoların menşei New Orleans. X ve Y inşaat şirketinin merkez şantiyesine gidiyormuş. " Ve devam etti. -" Uluslararası ulaşıma ait bir kamyon çuvallarını istasyondan almış. Çuvallardan biri patladığı için şimdi bunu değiştirmeye çalışıyorlar."


sözün özü:Çalıştığınız yerde size haksızlık yapıldığını düşünmeye başladıysanız ,amirinizle konuşmadan önce , hani şu demin anlattığımız terfi edemediğinden şikayetçi olan memuru aklınıza getirin ,ve ondan sonra kararınızı verin...


alıntı-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder