15 Nisan 2009 Çarşamba

Etme Bulma Dünyası


Bir fırıncı her hafta bir kilo yağ alırmış,
Satın aldığı adam da bir çiftlikte kalırmış,
Bir gün yağa bakarken şüphelenmiş bayağı,
Sonunda koyup tartmış, satın aldığı yağı,
Yağ bir kilo yerine dokuzyüz gram gelmiş,
Fırıncı bunun üzerine köpürüp hiddetlenmiş,
“Şimdi Hakime koşup” anlatırım olayı,
Köylü hapsi boylar, hem de öder parayı,
Birisini aldatmak, görsün zarar mı ? kar mı?
Ölçüye hile katmak insanlığa sığar mı ?
Hemen hakime koşmuş anlatmış bu hileyi,
Adam coştukça coşmuş anlatmış her şeyi,
Köylü utangaç, bekler bir köşede sinerek,
Düşünmüş nasıl hile yaparmış bilmeyerek,
Sessizce dinliyormuş, sonunda sormuş hakim,
“Cezası çok hilenin” sen konuş ! sıra senin,
Köylü söze başlamış ezilip titreyerek,
“İnanın ki suçsuzum, yapmadım ben bilerek,
Bu fırıncıdan her gün, bir ekmek alıyordum,
Evde ölçü olarak onu kullanıyorum,
Hakim bey çiftliğimde bir terazim var ama
Terazinin gözüne ekmek koydum daima,
İnanın bana, çünkü gramım yok tartacak,
Terazide bir yana, ekmek koymuştum ancak,
Fırıncının ekmeği bir kilodur diyordum,
Teraziye koyarak onunla tartıyordum,
Suç varsa fırıncının, eksik ise tarttığım,
İnanın ki benim yok, kimseyi aldattığım,
Fırıncının hilesi birden ortaya çıkmış,
Aldatırken herkesi, mahkeme hapse tıkmış fırıncıyı.
alıntı-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder