15 Nisan 2009 Çarşamba

Şemse Nine


Günümüz imkan ve şartları düşünüldüğünde “Gerçek olabilir mi ?” diyor insan ,aynı fedakarlık şimdi gösterilebilir mi ? bilinmez ama günün anlam ve önemine uygun olsun istedim bu yaşanmışlık…“Geleni gideni çok olmasına rağmen Şemse Nine hiç sokağa çıkmazdı. “Nasıl çıkarım beyim evliliğimizin ilk haftasında seferberlik ilan edilince Çanakkale’ye gitti ve giderken ellerimi tuttu gözlerimin içine bakarak ; “karıcığım…gençsin,güzelsin…Gözüm arkada kalmasın,ne olur söz ver bana! Ben gelinceye kadar sokağa çıkma” dedi…Ben ona söz verdim.Nasıl sözümü yerine getirmem???Cephede kocasının şehit düştüğünü kabul etmeyen ,birgün döneceğine inanan Şemse her evlilik yıldönümünde gelinliğini giyip kocasını beklemiş.Takii nine oluncaya kadar ve günlerden birgün gene evlilik yıldönümünde giydiği gelinlikle son nefesini vermiş.Köy halkı onu kefene sarmadan gelinliği ile gözyaşları içinde kocasına uğurlamış…“Seni seviyorum” mu dediniz??...Sevmek almak değil vermektir.Ne kadar seviyorsak o kadar fedakarlığa hazırız demektir.Öyle değilse sevgi değil,bir tutku bir istek talebidir…”


kynk: Çanakkale Şehitleri tanıtım ve araştırma derneği yayını.

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Kaynak göstermiş olmama rağmen yukarıdaki metnin tamamı bana aittir Melda Hanım.Bahsi geçen yayından sadece hikayeyi okudum.Şahsen kaynak göstermemenize üzüldüm.Profilimde özellikle belirttim kopyalama usülü yazı yayınlamıyorum.

    Sağlıcakla Kalın.

    14 Şubat 2009 tarihli yazı linki
    http://icimdengeldigigibii.blogspot.com/2009/02/semse-nine.html

    YanıtlaSil