2 Mart 2009 Pazartesi

Kendimizi Tanımak


Hayatta yapmak istediklerimiz vardır.Hedeflerimiz, isteklerimiz, gerçeklerimiz ve kendimiz…Bu saydıklarımdan en önemlisi kendimizdir.Çünkü kendimizin farkında olmadan hiçbir şeyi başaramayız.

Önce kendimize sormalıyız;
-Ben kimim?
-Nasıl dünyaya geldim?
-Neden yaşıyorum?
-Yaşamaya değer bir şey yapıyor muyum?
-Benim için hayat ne ifade ediyor?
-Hayattan daha çok zevk alabilmem için neler yapmalıyım?
-Çevremdekiler yaşadığımın farkında mı?
-Yanlarında olmam onlara bir değer kazandırıyor mu?
-Çevremdekiler benimle birlikte bir şeyler paylaşabiliyor mu?
-Zaman benim için ne demek?
-Zaman olmadan da yaşayabilir miyim?
-1 saniye ne demek?
-İnsanları seviyor muyum?
-İnsanlar tarafından seviliyor muyum?
-Nelerden hoşlanıyorum?
-Herhangi bir konu hakkında bir bilgiye sahip miyim?
-Güçlü müyüm?
-Hangi konularda kendimi zayıf ve yetersiz hissediyorum?

Kendimize bunun gibi daha pek çok soruyu yöneltebiliriz.Bu sorulara verdiğimiz cevaplar doğrultusunda yavaş yavaş kendimiz kelimesinin anlamını da ortaya çıkarabiliriz.Yeni tanıştığımız kimliğimizle gerçek isteklerimizin ne olduğunu ve hangi hedeflere yönelmemiz gerektiğini öğreniriz.Bundan sonrası bizi gerçek başarıya ulaştıracaktır.

Kendimizi tanımadan, hedeflere ulaşamayız.Başarılarınız daima sizinle olsun…

Melda Vardar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder